• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 6 شهریور 1398
کد مطلب : 75112
+
-

دپارتمان مستقل موزه ورزش در تبریز ایجاد می‌شود

شهردار منطقه ۲ تبریز از ایجاد دپارتمان مستقل موزه ورزش در تبریز خبر داد. به گزارش شهریار، «باقر خوش‌نواز» با اشاره به افتتاح موزه فوتبال آذربایجان در تبریز طی روزهای اخیر اظهار کرد: ضرورت احداث این موزه در کشور به‌شدت احساس می‌شد و بر همین اساس، روند ساخت این موزه آغاز شد.

وی با بیان این‌که سال ۹۳ موزه فوتبال در محل نامناسبی تاسیس شده است عنوان کرد: این محل مورد نارضایتی ورزشکاران و گردشگران بود. به همین دلیل، ایجاد محل جدید موزه فوتبال در دستور کار قرار گرفت. بر این اساس، تصمیم گرفته شد محل این موزه تغییر کند و با افزودن به وسایل آن در محل جدید و در یکی از بهترین فضاهای شهرداری منطقه ۲ برای علاقه‌مندان راه‌اندازی شود. خوش‌نواز از تصمیم مدیران شهری و شورای شهر تبریز برای ایجاد دپارتمان مستقل موزه ورزش خبر داد و گفت: در این دپارتمان رشته‌های مختلف صاحب مکان‌های جداگانه موزه‌ای می‌شوند.

گفتنی است موزه فوتبال آذربایجان در زمینی به مساحت 4 هزار متر‌ مربع و زیربنای 2100 متر مربع در 3 طبقه شامل اشیا، اسناد و تصاویر تاریخی از فوتبال تبریز اوایل هفته جاری به بهره‌برداری رسید. در این موزه آثار، اسناد و تصاویری از بازیکنان و تیم‌های فوتبال تبریز شامل تندیس، اسناد و تصاویر تاریخی، وسایل و لوازم فوتبال، دانستنی‌هایی در مورد فوتبال تبریز، باشگاه‌های قدیمی و تصاویری از بزرگان و بنیان‌گذاران فوتبال تبریز از سال ۱۲۹۶ تاکنون به نمایش گذاشته شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید